Wij zijn Tiem, sociaal werk- en ontwikkelbedrijf. Tiem gelooft in werkgeluk voor iedereen, ook wanneer werk niet vanzelfsprekend is. Wij kijken naar wat wel kan. Zo begeleiden we werkzoekenden naar een betaalde baan, groei en geluk. Voel jij de drive om hieraan bij te dragen? Dan heb je geluk, want Tiem is op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van Adviseur Werk & Ontwikkeling met specialisme ‘lange afstand tot de arbeidsmarkt’ | 32 tot 36 uur | voor de duur van één jaar | intentie voor onbepaalde tijd.
De organisatie
Tiem is onderverdeeld in verschillende branches. Dit zijn Brancheteam Dienstverlening (met het team Passage), Productie en Bedrijfsvoering. Binnen deze teams zijn drie afdelingen vormgegeven. Dit zijn De Passage, het team van Adviseurs Werk en Ontwikkeling en het team van Accountmanagers. Bij de Passage stromen onze kandidaten binnen. Met behulp van intake, onderzoek en analyse wordt er een eerste foto van de kandidaat gemaakt, waarna ze worden doorgezet naar één van de brancheteams om daar de kandidaat succesvol te begeleiden naar betaald werk of het hoogst haalbare. We werken in nauwe verbinding en branche georiënteerd. De teams worden aangestuurd door een teamleider en de branchemanager is eindverantwoordelijk.
De Adviseur Werk & Ontwikkeling (AWO), specialisme lange afstand tot de arbeidsmarkt
Als AWO is het jouw missie om bij te dragen aan een inclusieve(re) arbeidsmarkt. Dit doe je door kandidaten vanuit de participatiewet met een langere afstand tot de arbeidsmarkt te coachen en begeleiden naar (on)betaald werk. Net als jouw collega’s geloof jij in kansen en mogelijkheden, altijd, voor iedereen! De Passage stelt vast of de kandidaat in aanmerking komt voor directe bemiddeling naar werk of dat er een ontwikkeltraject moet worden opgestart. Bij een ontwikkeltraject langer dan 2 jaar valt de kandidaat onder de zogenaamde ‘Ontwikkel Route’. Als AWO Ontwikkel Route maak jij met de kandidaat een ontwikkelplan om de samen gestelde doelen te bereiken. Waar sta je nu en wat zou een eerste stap zijn naar jouw doel? Je weet de kandidaat te bewegen om zelf in actie te komen. Je hebt daarbij een breed portfolio aan ontwikkelingsinstrumenten voorhanden, zoals diverse leer/werktrajecten, trainingen en werkervaringsplekken. Je hebt hierin een regiefunctie en werkt samen met het voorveld. Zodra de kandidaat ontwikkelingen heeft doorgemaakt en klaar is om aan het werk te gaan, dragen we de kandidaat over naar de collega’s in de branche die actief bemiddelen richting werk.
Wat wij vragen van jou
Je werkt in jouw functie met kandidaten die een langere afstand tot de arbeidsmarkt hebben (langer dan 2 jaar). De achtergrond van deze kandidaten is divers (psychische problematiek, schulden, motivatie etc.). Gelukkig heb jij ervaring met deze doelgroep, waardoor het voor jou geen probleem is om deze kandidaten perspectief te bieden en focus te hebben op zowel ontwikkeling als uitstroom naar werk. Jij bent succesvol als jij:
- goed weet aan te sluiten bij de kandidaat;
- resultaatgericht, proactief, ondernemend en een T(i)eamspeler bent;
- innovatief bent, lef en durf toont en bij veranderingen voorop loopt;
- vanuit een open blik kijkt naar de kandidaat én de arbeidsmarkt en trajectgericht ondersteunt;
- op inspirerende en enthousiasmerende wijze communiceert en daardoor verbinding weet te leggen met collega’s, kandidaten, accountmanagers, werkgevers en de verschillende samenwerkingspartners (zoals de afdeling inkomensondersteuning van de gemeente Zwolle, het sociaal wijkteam of externe trajecten);
- stevig in je schoenen staat en niet terugdeinst voor een beetje weerstand;
- creatief bent in het opzetten van groepsgewijze aanpak.

Wij zoeken een Adviseur Werk & Ontwikkeling die
- een afgeronde HBO opleiding heeft richting HRM, SPH, MWD of soortgelijk;
- ervaren is in (motiverende) gespreksvoering op meerdere niveaus en makkelijk van gespreksstijl wisselt;
- ervaring en affiniteit heeft met de doelgroep (langere afstand tot de arbeidsmarkt);
- kennis heeft van relevante wet- en regelgeving (zoals de Participatiewet en het sociaal domein);
- kennis heeft van verschillende problematieken behorende bij de doelgroep (zoals psychische problematiek, schulden, motivatie, etc.);
- bij voorkeur woonachtig is in regio en daardoor kennis heeft van de huidige en regionale arbeidsmarkt en de sociale kaart van Zwolle.
Wij bieden
- Een interessante, verantwoordelijke en uitdagende functie, binnen een enthousiast en veelzijdig team, waarin volop ruimte is voor eigen initiatief en ontwikkeling;
- Een informele en prettige werkomgeving, waarbij gevoel voor humor en relativeringsvermogen onmisbaar zijn.
- Beloning binnen schaal 9 cao SGO | max. € 4.208,- bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband.
- Opbouw Individueel Keuze Budget van 17,15%;
- Overige arbeidsvoorwaarden conform cao SGO, zie hier;
- Een aanstelling voor de periode van één jaar met de intentie tot een vaste aanstelling.
Geïnteresseerd?
Dan zien we je sollicitatie graag tegemoet! Stuur je motivatie met CV voor donderdag 16 maart 2023 naar vacature@tiem.nl ter attentie van Roy Bonhke (teamleider). Voor vragen over de procedure is HR bereikbaar op het genoemde mailadres. Heb je inhoudelijke vragen over de functie, bel dan met Roy op (06) 51 24 78 93.
De sollicitatiegesprekken worden op vrijdag 24 maart 2023. Maak je vast ruimte in je agenda?
De vacature wordt intern en extern tegelijk uitgezet, acquisitie wordt niet op prijs gesteld.