Om nog duidelijker te maken waar Tiem voor staat, gebruikt Tiem, het sociaal werk- en ontwikkelbedrijf uit Zwolle, sinds dit najaar een nieuwe pay-off: ‘Iedereen werkgeluk’. Geen plek meer dus voor het oude ‘Samen aan de slag’, waarmee het jonge bedrijf zich tot voor kort in de markt zette. ‘Met ‘Iedereen werkgeluk’ geven we veel duidelijker aan waar we met Tiem voor staan’, zegt directeur Martin Post.
Het was tijd om Tiem beter te positioneren, vertelt Martin. ‘Onze uiting ‘Samen aan de slag’ vertelt wat we doen en is prima, maar wel heel algemeen. Bovendien is vertellen wat je doet echt iets anders dan laten zien waar je voor staat. Met de pay-off ‘Iedereen werkgeluk’ kiezen we bewust voor een andere manier van communiceren. Want Tiem gelooft in werkgeluk voor iedereen, ook als werk niet vanzelfsprekend is. Tegelijkertijd vind ik de ambitie die we met ‘Iedereen werkgeluk’ uitspreken uitdagend en spannend.’
Transitie
In nieuwe communicatie-uitingen laat Tiem juist mensen voorwie het bedrijf zich inzet aan het woord. Zo geeft bijvoorbeeld dierenverzorger Kris, die door een burn-out twee jaar thuiszat, zijn definitie van werkgeluk: ‘Thuiskomen en denken: ik heb zin om morgen weer naar mijn werk te gaan.’ Of Amber, zij kampt met chronische vermoeidheid. Mede dankzij de inspanningen van Tiem heeft ze het momenteel erg naar haar zin in een doe-het-zelfzaak. ‘De waardering van klanten als je ze hebt kunnen helpen. Dat doet me goed’, zo omschrijft zij haar werkgeluk.